Blog

Külső- belső védelem az egészséges immunrendszerért és harmonikus életért
2020.08.31. 11:04:20

Külső- belső védelem az egészséges immunrendszerért és harmonikus életért

Az ősz beköszöntével egészségünk megőrzése most fontosabb, mint valaha. A legtöbbet ennek érdekében a megelőzés terén tehetünk, amelyhez a kulcs saját védelmi rendszerünk megerősítése. A nyár folyamán remélhetőleg belső raktáraink feltöltődtek az éltető erejű napfénnyel és a vitaminokkal. Az idényjellegű és lehetőleg helyi termesztésű zöldségek, gyümölcsök fogyasztása és „bespájzolása” révén készen állunk a tél energiaszegényebb hónapjainak átvészelésére.

A rendszeres mozgás és friss levegő mellett nem csak a fizikai, hanem a lelki-érzelmi állapotunk is meghatározó tényező az egészségünk terén. Immunrendszerünk érdekében a legtöbbet a külső- és belső egyensúly megteremtése és megőrzése által tehetünk. A szellemi, érzelmi és lelki energiaszint emelésében és stabilitásának megtartásában sokat segít pl. a jóga, és a különböző gyógyteák (citromfű, levendula, rózsa, csalán…).

Határaink megfelelő védelme szintén fokozott figyelmet kíván. Bőrünk állapota sokat elárul arról, hogy működik-e egészséges ön- és én védelmünk. A gyulladások, a sérülések, és a sebek egyaránt arra utalnak, hogy nem érezzük magunkat igazán jól és biztonságban adott környezetünkben, illetve a bennünket körülvevő emberek között.

 

Tesztelhetjük magunkat a grafológia segítségével is. Írjunk le néhány mondatot és figyeljük meg az alábbiakat:

- „Túl szép írás”: Kerek betűk, szabályos íráskép, minden (túl) precízen a „helyén” van? Ez első sorban a megfelelni akarást jelzi és csak nagyon ritkán utal valóban jó közérzetre.

- A sorok futása: A lefelé tartó sorok és végvonalak rossz hangulatot, kedvetlenséget tükröznek.

- Sortávolság: Ha az egymás alatt futó sorok nagyon közel vannak, egymásra támaszkodnak, sőt össze is gabalyodnak (a felső sor alsó hurkai az alsó sor felső hurkaival), akkor elvesztettük önállóságunkat, kizárólag kívülről várjuk a támaszt és a segítséget.

- Szótávolság: A túl nagy szótávolság az elzárkózás jele, a túl kicsi viszont az egészséges határok hiányát jelöli.

- Kötővonalak: Ha a betűk közötti az összekötő vonalak túl nagyok, akkor nyakon csíphetjük a frusztráció első tüneteit, a mindenáron való megfelelés kényszerét. Az összefolyó betűk a szimbiózis jelei, így a függőségi viszonyok kevésbé áldásos jelenségére hívják fel a figyelmet.

- Oválok: Amikor az „o”- és az „a”-betűk teljesen zártak, kicsit és összenyomottak, önértékelésünk szintje alacsonyan van, bezárkózva tengetjük napjainkat. Az „összenyomott krumplik” már a depresszív hangulatok előszobájára figyelmeztetnek.

- Ékezetek: Hosszú ékezetek, amelyek belefutnak az oválokba? Túlzott kontroll, fokozott ellenőrzés mindenen, amely hasító vonala nem csupán elméletben, hanem a gyakorlatban is fejfájást idézhet elő.

-  Nyomás: A túl kicsi nyomás energiahiányra, elesettségre utal. A túl nagy azonban már görcsös és agresszív hozzáállást mutat.

 

Mit tehetünk?

Mozgassuk meg elgémberedett tagjainkat, igyunk egy frissítő teát, és írjuk újra… A grafoterápia módszerével törekedjünk arra, hogy határozottan (de ne görcsösen) nyomjuk rá a tollat a papírra, soraink és betűink végvonalai tartson felfelé. Az oválok megfelelő nyitottsága, a szellemi aktivitás – a szépen kiírt felső zónás hurkok („l”-betű) és az érzelmek harmonikus megélése („g”- és „gy”- betű) lehetővé teszik az életerő harmonikus áramlását.

Vegyük komolyan testünk és lelkünk jelzéseit, segítsünk saját magunknak a jobb közérzet elérésében, így egészségesek és fittek maradunk az új tavasz eljöveteléig.

 

Varju Beáta        

grafológus, természetgyógyász                                                                  

www.grafomuhely.hu